گروه نرم افزاری چابک > مقالات طراحی سایت > ویژگی های دروپال به عنوان یک سی ام اس قدرتمند
ویژگی های دروپال به عنوان یک سی ام اس قدرتمند

قبل از هرچیز باید بگوییم دروپال یک سی ام اس منحصر به فرد با ویژگی های فراوان است. با این سیستم مدیریت محتوا میتوان هر نوع سایت یا ایده ای را تحت وب راه اندازی نمود. هسته اصلی دروپال همانند برخی از سی ام اس های مطرح دیگر نظیر وردپرس و جوملا کاملا رایگان است. اگر این هسته در اختیار یک برنامه نویس متبحر و اشنا به زبان پی اچ پی قرار گیرد با آن میتوان هر ایده ای را به صورت تحت وب اجرا نمود.

ویژگی های منحصر به فرد دروپال

ویژگی ها و مزایای زیادی می توان برای این سیستم مدیریت محتوا نام برد با این حال ویژگی های زیر از اهمیت بالاتری برخوردارند

آسانی در نصب و راه اندازی

به طور معمول یک کاربر انتظار دارد که با کمترین نگرانی شروع به راه اندازی یک سایت کند. با دروپال فرایند نصب بسیار آسان گشته به گونه ای که بیشتر کاربران آن را می پسندند.

توسعه پذیری

برای ایجاد سایتی که منحصربه فرد، سطح بالا و پیشگام باشد و بتوان آن را در جهت خواسته های جدید تغییر و گسترش داد دروپال انتخاب مناسبی است.

پیاده سازی مناسب

یکی دیگر از مزیت های برتر این سیستم مدیریت محتوا این است که کدها خیلی خوب نوشته شده اند و این باعث می شود تا اصلاح کردن آن بسیار آسان باشد. نحوه ی نوشته شدن دروپال باعث می شود که مزیت های زیادی نسبت به پلتفرم های دیگر داشته باشد. در این سامانه تا حد ممکن اشکالات کدنویسی برطرف شده است. بنابراین کاربران با اینگونه خطاها بسیار به ندرت روبه رو خواهند شد.

انعطاف پذیر بودن

ایجاد تغییرات در سایتی که قبلا ایجاد کرده اید به راحتی امکان پذیر است بدون اینکه مجبور باشید کل دروپال را از ابتدا نصب و یا پیکربندی کنید.

چندزبانگی دروپال

همزمان یک سایت را با چند زبان در اختیار کاربران قرار دهید. اگر تجارت شما بخشی در اروپا و با زبان انگلیسی و بخشی در ایران و با زبان فارسی نیاز به ارتباط برقرار کردن با کاربران دارد، چندزبانگی دروپال به راحتی این امکان را در اختیار شما قرار خواهد داد که با یک وبسایت، همزمان چند زبان را پشتیبانی نمایید.

ماژولار بودن دروپال

هسته دروپال به اصطلاح لخت است و تقریبا یک چهارچوب و حداقل ها را در اختیار برنامه نویس میگذارد با این حال ماژولار بودن دروپال میتواند کمک بزرگی برای برنامه نویسان باشد.

پشتیبانی

میلیون ها برنامه نویس پشت شما هستند تا ایده خود را با این سیستم مدیریت محتوا پیاده سازی کنید. جای نگرانی نیست اگر به مشکلی برخورد کنید چرا که پشتیبانی رسمی و میلیون ها برنامه نویس برای رفع مشکل به شما کمک خواهند نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *