گروه نرم افزاری چابک > خدمات > صفحات موبایلی پرشتاب (AMP) چیست و چگونه به سئو وب سایت کمک می‌کند؟
صفحات موبایلی پرشتاب (AMP) چیست و چگونه به سئو وب سایت کمک می‌کند؟

در دهه گذشته، گوشی‌های هوشمند در بسیاری از صنایع و کشورها از رایانه‌ها پیشی گرفته و به دستگاه اصلی تبدیل شده است که مردم برای آنلاین شدن از آن استفاده می‌کنند. ما از تلفن همراه خود برای کار های روزمره خود استفاده می‌کنیم. برای کاربران تلفن همراه مهم است که وب سایت ها به سرعت بارگیری شوند. گفته می شود زمان انتظار کاربر برای بارگذاری صفحه سه ثانیه است. اگر یک وب سایت بیشتر طول بکشد تا بارگذاری شود، اکثر کاربران صفحه را ترک می کنند. در اینجا صفحات موبایلی پرشتاب (AMP) مطرح می‌شود که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

صفحات موبایلی پرشتاب (AMP) چیست؟

صفحات موبایلی پرشتاب (AMP) یا Accelerated Mobile Pages، یک پروژه منبع باز است که توسط گوگل و سایر شرکت‌های بزرگ فناوری برای بهبود سرعت بارگذاری صفحات وب در دستگاه‌های موبایل ایجاد شده است. با توجه به افزایش روز افزون استفاده از تلفن‌های همراه برای جستجو در اینترنت، اهمیت سرعت بارگذاری صفحات وب بیش از پیش احساس می‌شود. AMP با ساده‌سازی کدهای HTML و حذف عناصر غیرضروری، سرعت لود شدن صفحات را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد و تجربه کاربری بهتری را برای کاربران موبایل فراهم می‌کند. ویژگی های مشخصه AMP عبارتند از کاهش عناصر جاوا اسکریپت و CSS و استفاده از شبکه توزیع محتوا.

AMP چارچوب خوبی است زیرا به طور خاص برای ایجاد وب سایت هایی طراحی شده است که در سریع ترین زمان ممکن در دستگاه های تلفن همراه بارگیری می شوند.

صفحات موبایلی پرشتاب (AMP) چگونه به سئو وب سایت کمک می‌کند؟

صفحات موبایلی پرشتاب (AMP) به چندین روش می‌تواند به بهبود سئو وب‌ سایت کمک کند:

این مطلب به شما پیشنهاد می شود!

سئو یزد و خدمات سئو در یزد

سئو یزد و خدمات سئو در یزد

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو که افزایش بازدید و رتبه را برای سایت به ارمغان خواهد آورد

افزایش سرعت بارگذاری

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در رتبه‌بندی سایت‌ ها، سرعت بارگذاری صفحات است. صفحات AMP به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با بهینه‌سازی‌های مختلف از جمله استفاده محدود از HTML و جاوااسکریپت، سرعت بارگذاری صفحه را به طور چشمگیری افزایش می‌دهند. این موضوع می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی سایت در نتایج جستجو کمک کند.

صفحات موبایلی پرشتاب (AMP) چیست؟

تجربه کاربری بهتر

سرعت بالاتر بارگذاری صفحات به معنای تجربه کاربری بهتر است. کاربران موبایل تمایل دارند که از سایت‌ هایی که سریع‌تر بارگذاری می‌شوند، استفاده کنند. کاهش زمان بارگذاری و افزایش رضایت کاربر باعث کاهش نرخ پرش (bounce rate) می‌شود که این خود بهبود سئو را به دنبال دارد.

افزایش نرخ کلیک (CTR)

گوگل معمولاً صفحات AMP را با یک آیکون خاص در نتایج جستجو مشخص می‌کند. این نشانه می‌تواند اعتماد بیشتری در کاربران ایجاد کرده و احتمال کلیک روی لینک‌های AMP را افزایش دهد. افزایش نرخ کلیک (CTR) یکی از عواملی است که می‌تواند به بهبود رتبه سایت کمک کند.

بهبود دسترسی در جستجوهای موبایلی

گوگل به طور فزاینده‌ای تمرکز خود را روی Mobile-First Indexing گذاشته است. به این معنا که نسخه موبایلی وب‌سایت‌ ها برای ایندکس و رتبه‌بندی اولویت دارد. استفاده از AMP به بهینه‌سازی سایت برای این نوع ایندکسینگ کمک کرده و ممکن است رتبه بهتری در جستجوهای موبایلی ایجاد کند.

جمع بندی

در مجموع، استفاده از AMP می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی سئو و افزایش بازدیدکنندگان از طریق موتورهای جستجو کمک کند، به ویژه زمانی که کاربران از دستگاه‌های موبایل استفاده می‌کنند. ما در گروه نرم افزاری چابک می‌توانیم وب سایت شما را با رعایت نکات و چارچوب های AMP طراحی کنیم و در نتیجه موجب بهبود سرعت، تجربه کاربری و بهبود رتبه‌بندی در نتایج جستجوی آن شویم. با ما در تماس باشید.

منبع: https://www.conductor.com/academy/glossary/accelerated-mobile-pages/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *