گروه نرم افزاری چابک > کاربردی > زمان بارگذاری صفحه و اهمیت آن
زمان بارگذاری صفحه و اهمیت آن

زمان بارگذاری صفحه چیست؟

زمان بارگذاری صفحه، مدت زمانی است که طول می کشد تا یک صفحه وب به طور کامل بارگذاری شود. این یکی از شاخص‌های عملکرد یک صفحه وب است که در چند ثانیه اندازه‌گیری می‌شود، و کند بودن آن می‌تواند به تعامل کاربر و در نتیجه عملکرد کسب و کار آسیب برساند.

زمان بارگذاری صفحه چگونه محاسبه می‌شود؟

زمان بارگذاری صفحه از لحظه کلیک بر روی لینک یا تایپ آدرس یک وب سایت تا لحظه نمایش تمام عناصر بر روی صفحه محاسبه می شود. برای انجام این درخواست، مرورگر و سرور چرخه زیر را طی می کنند:

  • کاربر یک درخواست سرور ارسال می کند.
  • سرور درخواست مرورگر را پردازش می کند. مرورگر داده ها یا اطلاعات را از سرور برای صفحه درخواستی دریافت می کند. (زمان بین ارسال درخواست به یک سرور و دریافت اولین بایت داده، زمان تا اولین بایت (TTFB) نامیده می شود. گوگل از این معیار برای اندازه گیری سرعت بارگذاری یک وب سایت استفاده می کند.)
  • محتوای صفحه توسط مرورگر پردازش، بارگیری و نمایش داده می شود و صفحه درخواستی به طور کامل بارگیری می شود.

هنگام اندازه گیری زمان بارگذاری صفحه وب، چندین فاکتور در نظر گرفته می شود. صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند برخی از این موارد را تحت تأثیر قرار دهند. در حالی که برخی دیگر مانند مکان کاربر، دستگاه، مرورگر و اتصال اینترنت خارج از کنترل آنها است، اما همچنان بر زمان بارگذاری صفحه تأثیر می‌گذارد.

به عنوان مثال، یک صفحه وب می‌تواند در مرورگرهای مختلف (مانند فایرفاکس، کروم) و دستگاه‌ها (مانند دسک‌تاپ در مقابل تبلت یا موبایل) و در مکان‌های مختلف، به صورت متفاوت و در زمان متفاوتی بارگیری شود.

زمان بارگذاری صفحه و اهمیت آن

چرا زمان بارگذاری صفحه اهمیت دارد؟

نتیجه کسب و کار شما به طور قابل توجهی تحت تأثیر زمان بارگذاری صفحه وب سایت شما قرار می گیرد، زیرا مشتریان تمایل دارند در وب سایت هایی که سریع بارگذاری می‌شوند وقت بگذرانند. اما چگونه؟

سئو و رتبه بندی موتور جستجو: گوگل از زمان بارگذاری صفحه وب به عنوان یک عامل رتبه بندی مستقیم استفاده می کند که بر موقعیت صفحه در نتایج جستجو تأثیر می گذارد. صفحه بارگذاری کند می تواند با افزایش نرخ پرش و کاهش میانگین زمان سشن یا با حذف ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو به سئو سایت شما آسیب برساند.

تعامل کاربر و رضایت مشتری: زمان کم بارگذاری صفحه نیز بر نحوه مشاهده و تعامل کاربران با وب سایت شما تأثیر می گذارد. بیش از ۷۰ درصد از مشتریان می گویند که سرعت صفحه بر احتمال خرید آنها تأثیر می گذارد. در نتیجه، نزدیک به نیمی از آنها احتمال کمتری برای خرید و بازگشت به وب سایت کند دارند.

نرخ پرش: اگر سرعت صفحه شما ضعیف است، مشتریان ممکن است منتظر بارگذاری آن نباشند و به جای آن برای جستجوی یک وب سایت سریعتر، وب سایت شما را ترک کنند. بر اساس تحقیقات گوگل، احتمال خروج کاربر از وب سایت (نرخ پرش) زمانی که بارگذاری یک صفحه ۱ تا ۳ ثانیه طول می کشد ۳۲ درصد، زمانی که ۱ تا ۵ ثانیه طول می کشد ۹۰ درصد و زمانی که بارگذاری یک صفحه بیش از ۱۰ ثانیه طول می کشد به ۱۲۳ درصد افزایش می یابد.

جنبه های تجاری: پایین نگه داشتن زمان بارگذاری صفحه برای افزایش نرخ تبدیل و درآمد فروش حیاتی است. هر ثانیه از دست رفته یک فرصت از دست رفته است. مطالعات نشان می دهد که ۴۰ درصد از کاربران وب سایتی را که بارگذاری آن بیش از ۳ ثانیه طول می کشد ترک می کنند. علاوه بر این، به ازای هر ثانیه اضافی که یک وب‌سایت بارگذاری می‌کند، کاهش ۷ درصدی در نرخ تبدیل ممکن است پیش‌بینی شود.

چه چیزی باعث کندی زمان بارگذاری صفحه می شود؟

عوامل مختلفی بر زمان بارگذاری وب‌سایت تأثیر می‌گذارند، از جمله: کد نوشته شده ضعیف، رسانه‌ها و محتوای خارجی بهینه‌شده ضعیف (مانند تصاویر و ویدیوهای فشرده نشده)، فراوانی درخواست‌های HTTP، حافظه پنهان ناکارآمد، هاست ضعیف، مرورگرهای قدیمی و بیشتر تصاویر بهینه‌نشده و تعداد زیادی ویجت و افزونه.

زمان بارگذاری صفحه و اهمیت آن

چگونه می توان میانگین زمان بارگذاری صفحه را بهبود بخشید؟

با رعایت چند نکته ساده اما مهم می‌توان زمان بارگذاری صفحه را کاهش داد:

بهینه سازی کد: کد ناکارآمد یکی دیگر از دلایل کندی وب سایت است. می‌توانید با کاهش میزان منابع مسدودکننده رندر، استفاده از ابزارهایی که کد شما را کوچک می‌کنند، و همچنین بهینه‌سازی کدهایی که بخش‌های مختلف صفحه شما را رندر می‌کنند، سرعت بارگذاری سایت خود را افزایش دهید.

هاست بهتر: هاست های ارزان تر اغلب عملکرد خوبی ندارند، که می تواند سرعت سایت شما را کاهش دهد.

بهینه سازی فایل ها و رسانه ها: اگر فایل ها و رسانه های مختلفی را که به کاربران خود ارائه می دهید فشرده کنید، صفحات وب شما سریعتر بارگذاری می شوند. همچنین، بهتر است وضوح تصویر را بر اساس دستگاهی که کاربر صفحه را از آن بارگیری می کند، تنظیم کنید. از JPEG برای عکس هایی با رنگ های زیاد و از PNG برای گرافیک های ساده استفاده کنید.

کاهش درخواست‌های غیرضروری HTTP: مرورگرها از HTTP برای درخواست فایل‌ها از سرور وب مانند عکس‌ها، شیوه نامه‌ها و اسکریپت‌ها استفاده می‌کنند که بارگذاری آن‌ها زمان بیشتری می‌برد. برای زمان بارگذاری سریعتر صفحه، تصاویر غیر ضروری، اسکریپت های جاوا اسکریپت، شیوه نامه ها، فونت ها، تبلیغات و غیره را از صفحه وب حذف کنید.

کاهش پلاگین ها: افزونه ها عملکردهای قابل استفاده مجددی هستند که ویژگی هایی مانند تجزیه و تحلیل و نظرات وبلاگ را به وب سایت ها می آورند. تعداد زیادی از آنها می توانند سرعت یک وب سایت را کاهش دهند. هر کدام را که استفاده نمی کنید غیرفعال کنید.

استفاده از یک شبکه تحویل محتوا (CDN): سرویس CDN شبکه ای از سرورها است که در مناطق جغرافیایی مختلف قرار دارند و برای ارائه سریع و کارآمد داده ها به کاربرانی که به یک وب سایت دسترسی دارند استفاده می شود. CDN داده ها را در مراکز داده توزیع شده جغرافیایی ذخیره می کند. آنها می توانند زمان رفت و برگشت (RTT) تحویل محتوای شما را کاهش دهند و به شما امکان می دهند در زمان کمتری به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید.

نتیجه گیری

زمان بارگذاری صفحه به مدت زمانی اشاره دارد که طول می‌کشد تا یک صفحه وب از لحظه درخواست توسط کاربر تا نمایش کامل محتوا در مرورگر بارگذاری شود. این زمان شامل دریافت و پردازش تمام عناصر صفحه مانند HTML، CSS، جاوا اسکریپت و تصاویر است. زمان بارگذاری صفحه اهمیت زیادی دارد زیرا بر تجربه کاربری، رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو، نرخ تبدیل کاربران به مشتریان، و کاهش نرخ بازگشت کاربران تأثیر می‌گذارد. بهینه‌سازی این زمان می‌تواند به بهبود عملکرد و موفقیت یک وب‌سایت کمک کند.

برای بهینه سازی وب سایت خود از نظر زمان بارگذاری صفحات می‌توانید آن را به دست گروه نرم افزاری چابک بسپارید و از سرعت بارگذاری صفحات وب خود اطمینان حاصل کنید. با ما در تماس باشید.

اطلاعات فوق از منبع زیر ترجمه و گرداوری شده است:

https://sematext.com/glossary/page-load-time/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *